cimer mezolak

TENGELIC TERMÉSZETVÉDŐ ÓVODA

OM azonosító: 202611

Címe: 8514 Mezőlak, Ady utca 41

Telefon: 06 89 348 382

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Igazgató: Popovicsné Gyenge Judit

 

BEMUTATKOZÁS

„A meséken keresztül akarva-akaratlanul egyfajta tapasztalatot szerzünk a világról, s amikor ennek vagyunk részesei, a hagyomány által megszentelt tudásból merítünk.”

(Boldizsár Ildikó)

 

A Tengelic Természetvédő Óvoda, Mezőlakon, egy Pápához közeli kis faluban található, a falu központjában, közel a Polgármesteri hivatalhoz, Kultúrházhoz, Egészségházhoz, a gyönyörűen felújított Fő térhez, közvetlenül az általános iskola szomszédságában. Két csoporttal működünk, a férőhelyek száma 50 fő. Mindkét csoport vegyes összetételű. Négy elkötelezett, innovatív óvodapedagógus nevelgeti a hozzánk járó gyermekeket, két fő dajkával, egy pedagógiai asszisztenssel és egy konyhai dolgozóval kiegészítve.

A mi óvodánk, olyan természet közeli és vonzó óvodai környezet, ahol óvodásaink biztonságban érzik magukat, ahol kitárul előttük a felfedezésre váró világ, melyben megtanulnak biztonsággal eligazodni és tájékozódni. Szeretetben élik meg mindennapjaikat, gyermeki kíváncsiságukat, érdeklődésüket, gondolataikat kifejezhetik.

Azt valljuk, hogy a legfontosabb, hogy elfogadjuk a gyermekeket olyannak, amilyenek valójában, és támogassuk személyiségük egyéni tempóban történő fejlődését. Minden gyermek más-más egyéniség, amit figyelembe veszünk a mindennapjainkban. Ahhoz azonban, hogy az utat megtaláljuk hozzájuk, segíteni tudjuk fejlődésüket, a legmegfelelőbb eszköz a kezünkben a mondókázás, mesélés, éneklés, a drámajátékok használata, a cselekvés közbeni ismeretátadás, a környezet megismerése, az alkotás. Szem előtt tartjuk a gyermekek testi-lelki egészségének megóvását, a mozgás kiemelt fejlesztését. Fontosnak tartjuk a környezettudatos magatartás kialakítását, a ökológiai érzékenyítést.

Vállaljuk, hogy olyan nyitott, önálló véleményüket kifejezni képes, aktív, alkotni szerető gyermekeket indítunk útjukra, akik szívesen fogadnak be új információkat, képesek a mai iskolai elvárásoknak megfelelni. Ez csak úgy érhető el, ha jól érzik magukat, érzelmileg biztonságban vannak.

Mindezt szoros együttműködésben tesszük a családokkal. Ápolva a kapcsolatot közös programok, munkadélutánok és tematikus, segítő szülői értekezletek megszervezésével.

AZ INTÉZMÉNY JÓ GYAKORLATAI

Kerek Világ Jó gyakorlat:

Jó gyakorlatunk alapja két módszertan (kerekítő, drámapedagógia) ötvözése. A drámapedagógiai gyakorlatokkal, játékokkal segítjük a valóság átélését, az emlékek megőrzését, a figyelem fejlesztését, az alkotás szabadságával való megismerkedést, és ezen keresztül a csoport és egyén fejlődését. Ehhez teljesen jól illeszkedik a kerekítős módszertan egyik eleme, Kerekítő Manó bábja, akinek segítségével könnyedén kommunikálunk a gyerekekkel, akik, ha válaszolnak máris a fantázia világában találják magukat, anélkül, hogy szerepbe léptek volna. Pontosan átgondolt történetekkel és munkaformákkal teremtjük meg azokat a kereteket, amelyek között óvodás gyermekeinkkel felfedezhetjük a világot. Célunk az, hogy mind a pedagógus mind a gyermek sikerélményhez jusson és nyitottan tudjanak egymás felé fordulni. Mivel a kerekítős módszertan mondóka és dalanyaga magyar és népi eredetű, így a néphagyományokat észrevétlenül beépíthetjük a gyermekek mindennapjaiba.

Pompás Meseműhely Jó gyakorlat:

A Jó gyakorlat célja, a gyermekek iskolába való beilleszkedésének megkönnyítése kiemelten a szocio-emocionális területeken, a pedagógusok módszertani eszköztárának bővítése, biztosítsa az új módszerek bevezetéséhez szükséges feltételek megismerésének lehetőségeit. A cél elérésének legfontosabb színtere a hetente megtartott Pompás Meseműhely. A Meseműhelyben a Pompás Napok módszerének alapján megtartott mesefoglalkozásokon fejlődik a gyermekek erkölcsi értékrendje, az érzelmi intelligenciája, önbizalma, kreativitása, optimizmusa, kudarctűrő képessége, türelme, asszertivitása, képi gondolkodása, empátiája, csökken a szorongása, tehát egy olyan bástya, amely felkészíti az iskolában rá váró elvárásokra. A módszer a népmese, népzene és népi játékok ötvözésének módszertana, melyben mindig a mese a központi mag, ehhez kapcsoljuk a játékokat, dalokat! Tervezés során fontos, hogy a dalok, játékok, mondókák, találós kérdések alátámasszák, megerősítsék a mese mondanivalóját!

 


 

DOKUMENTOMOK

 

 

Ugrás a lap tetejére